Object based media, de toekomst van broadcasting?
EEN PODCAST AFGESTEMD OP JE LOCATIE, JE STEMMING OF DE DAG VAN HET JAAR? HET KAN MET OBJECT-BASED MEDIAObject-based media
Lees verder… Object based media, de toekomst van broadcasting?
We leven al in de metaverse – en niet alleen online.
Beeld van kunstenares Ines Alpha – FOTO https://inesalpha.com/ De metaverse is geen toekomstvisie maar een technologische ontwikkeling die al lang
Lees verder… We leven al in de metaverse – en niet alleen online.
Over festivals en identiteit in regionale kranten van Mediahuis
Midden in de festivalzomer sprak ik met Jiska Kroon over festivals en identiteit. Ze gebruikte dit voor onderstaand artikel dat
Lees verder… Over festivals en identiteit in regionale kranten van Mediahuis
Terug op je favoriete festival (NRC)
In de NRC-serie Festivalzomer was ik in gesprek met Leendert van der Valk over festivalbeleving, identiteit en mediagebruik. Hij sprak
Zonder media geen live-beleving
In aanloop naar mijn verdediging sprak ik met Irene Schoenmacker van Folia over mijn proefschrift. Lees het interview hier.
Being there live!
Op 3 december 2021 verdedigde ik mijn proefschrift Being there live: How liveness is realized through media use at contemporary
In gesprek met The Hmm over hybride events
In gesprek met Lilian Stolk van The Hmm (platform voor internetculturen) over hybride events. The Hmm heeft een heel mooi
Opinie: ‘Dodenherdenking is voor iedereen anders’
Opiniestuk in Het Parool over de Nationale Dodenherdenking op 4 mei. Over wat we daar wel en niet herdenken en
Lees verder… Opinie: ‘Dodenherdenking is voor iedereen anders’
Being there live
Terwijl de hoeveelheid mediacontent rond events groeit, wordt het voor wetenschappers steeds lastiger om dit te onderzoeken. Steeds meer wordt
Live event-spaces
In dit hoofdstuk verken ik de gemediatiseerde ervaring van plaats in twee verschillende events: Oerol Festival en 3FM Serious Request.
Stuk voor Brainwash over de waarachtigheid van de hoax
Als we bij een hoax denken ‘it’s funny ‘cause it’s true’, dan drukt die nepvideo meer waarheid uit dan de
Lees verder… Stuk voor Brainwash over de waarachtigheid van de hoax
#iVoted: hoe de ‘stemfie’ de verkiezingen deelbaar maakt
Opvallend bij de jongste stembusgang in de Verenigde Staten, voor tussentijdse verkiezingen, was de opkomst van hashtag #iVoted. Bekend en
Lees verder… #iVoted: hoe de ‘stemfie’ de verkiezingen deelbaar maakt
#stemfie: reconceptualising liveness in the era of social media.
Nieuwe publicatie in TMG: Journal for Media History (Engelstalig stuk). Over hoe het concept liveness in het huidige medialandschap op
Lees verder… #stemfie: reconceptualising liveness in the era of social media.