AI slaat een brug naar het hiernamaals

Voor Society 5.0 Festival stelde ik een panel samen over AI Afterlife. Daarin bespraken we verschillende vormen en toepassingen van

Omgaan met social media rond de Israel-Hamas-oorlog

Maja de Goede van HvanA interviewde me over wat er op social media gebeurt rond de oorlog tussen Israel en

Doe niet mee aan de mediaoorlog

Geschreven samen met Marloes Geboers, gepubliceerd in het Parool op vrijdag 20 oktober. De oorlog in Israël en Gaza bevolkt

Oog in oog met Thorbecke of Anne Frank. Willen we dat?

Marco Visser van Trouw interviewde me over de mogelijkheden met synthetische media. Omdat ik voor Society 5.0 bezig ben met

Object based media, de toekomst van broadcasting?

EEN PODCAST AFGESTEMD OP JE LOCATIE, JE STEMMING OF DE DAG VAN HET JAAR? HET KAN MET OBJECT-BASED MEDIAObject-based media

We leven al in de metaverse – en niet alleen online.

Beeld van kunstenares Ines Alpha – FOTO https://inesalpha.com/ De metaverse is geen toekomstvisie maar een technologische ontwikkeling die al lang

Over festivals en identiteit in regionale kranten van Mediahuis

Midden in de festivalzomer sprak ik met Jiska Kroon over festivals en identiteit. Ze gebruikte dit voor onderstaand artikel dat

Terug op je favoriete festival (NRC)

In de NRC-serie Festivalzomer was ik in gesprek met Leendert van der Valk over festivalbeleving, identiteit en mediagebruik. Hij sprak

Zonder media geen live-beleving

In aanloop naar mijn verdediging sprak ik met Irene Schoenmacker van Folia over mijn proefschrift. Lees het interview hier.

Being there live!

Op 3 december 2021 verdedigde ik mijn proefschrift Being there live: How liveness is realized through media use at contemporary

In gesprek met The Hmm over hybride events

In gesprek met Lilian Stolk van The Hmm (platform voor internetculturen) over hybride events. The Hmm heeft een heel mooi

Opinie: ‘Dodenherdenking is voor iedereen anders’

Opiniestuk in Het Parool over de Nationale Dodenherdenking op 4 mei. Over wat we daar wel en niet herdenken en

Being there live

Terwijl de hoeveelheid mediacontent rond events groeit, wordt het voor wetenschappers steeds lastiger om dit te onderzoeken. Steeds meer wordt

Live event-spaces

In dit hoofdstuk verken ik de gemediatiseerde ervaring van plaats in twee verschillende events: Oerol Festival en 3FM Serious Request.

Stuk voor Brainwash over de waarachtigheid van de hoax

Als we bij een hoax denken ‘it’s funny ‘cause it’s true’, dan drukt die nepvideo meer waarheid uit dan de

#iVoted: hoe de ‘stemfie’ de verkiezingen deelbaar maakt

Opvallend bij de jongste stembusgang in de Verenigde Staten, voor tussentijdse verkiezingen, was de opkomst van hashtag #iVoted. Bekend en

#stemfie: reconceptualising liveness in the era of social media.

Nieuwe publicatie in TMG: Journal for Media History (Engelstalig stuk). Over hoe het concept liveness in het huidige medialandschap op